РАК НА МАТОЧНАТА ШИЙКА СЕ ЛЕКУВА, АКО БЪДЕ ОТКРИТ НАВРЕМЕ

Причинител на това заболяване най-често е човешкият папилома вирус тип 16 и 18, както и по рядко се дължи на типа 32 и 34.
   Първото по честота и смъртност онкологично заболяване при жените е коварно, тъй като протича тихо и започва без характерни болки, и симптоми.
   Заразяването се осъществява по сексуален път. От пет жени, четири са носители на този вирус, но не винаги се развива раково заболяване.
   Вирусът навлиза вътреклетъчно в маточната шийка и може да преодолее имунната защита, в зависимост от броя на контактите. Попаднал там, той започва да се развива и поразява заразената тъкан, предизвиква ракоклетъчни структурни изменения.
   Oбиĸнoвeнo пъpвитe външни cипмтoми пpи нaличиeтo нa paĸ нa мaтoчнaтa шийĸa зaпoчвaт дa ce пoявявaт eдвa ĸoгaтo paĸoвият мexaнизъм e cтapтиpaл и бpoят нa paĸoвитe ĸлeтĸи e зaпoчнaл дa ce yвeличaвa.
   Симптомите най-често са:
- удължаване на менструалния цикъл ;
   - дискомфорт по време на сексуален контакт и появата на кръв след това;
   - обилно отделяне на водниста течност.
   Такива симптоми, много жени вземат за всякакви нарушения, но не и за рак. Когато ракът напредва и туморът се разпространява до други органи. Тогава жената усеща болка в долната част на корема и долната част на гърба, защото туморът компресия нервните окончания. Тъй като ракът на шийката на матката прогресира, се появяват симптоми като: често уриниране и дефекация, подуване на краката, болки в гърба и краката. При тази форма на рак на има бял секрет (бяло течение) – водниста течност, която се отделя от мястото на тумора, който е бил подложен на разпадансъс запазване на репродуктивните органи в 90% от случаите, ако се установе навреме.
    Ето и други първични клинични прояви на заболяването:
- удължаване на менструалния цикъл ;
- дискомфорт по време на сексуален контакт и е или некроза.

ЗАЩО СЕ НАЛАГА ДА ПРАВИМ ПРОФИЛАКТИЧНИ ПРЕГЛЕДИ?

Отговорът е заложен промените, настъпили в съвременото общество-свободни отношения, безразборни сексуални връзки, по-ранно полово съзряване и занемарена здравна просвета.
   Най-сигурният метод за откриване и борба с рака е микроскопското изследване и диагнозата, поставена на клетъчно ниво. Така се отхвърля или доказва стададия, степента на развитие на раковото заболяване.
   Успешно лечение се прилага, но при ранно откриване и навременно лечение.
   Затова е нужно жените да се отнасят с нужната сериозност и отговорност за собственото си здраве. Профилактичните прегледи не са каприз, а интелигентен избор на съвремената жена.

ДИАГНОСТИЧНО КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР
Св. „Георги Победоносец”
/бившата Военна болница/
Д-р ИВАН ХЪРКОВ
СПЕЦИАЛИСТ- АКУШЕР-ГИНЕКОЛОГ
• Диагностика и лечение на гинекологични заболявания.
• Микробиологични и серологични изследвания на влагалищни инфекции и хламидия
• Онкологична профилактика с цитологично изследване. Електрокоягулация на ерозия на маточната шийка
• Хирургично лечение на гинекологични Бар абсцеси
• Ултразвукова диагностика
ПРЕГЛЕДИ И КОНСУЛТАЦИИ СЛЕД ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗАПИСВАНЕ!!!
Информация и регистратура:
056 87-58-40
и на GSM 0896274195

Здравен център Св. Георги - Победоносец”
Работи с пациенти по здравна каса и на свободен прием

ПРИЕМНИ ЧАСОВЕ:
Понеделник до петък- от 14.30 до 17.30 часа